czwartek, 20 marca 2014

" Zakręty losu. Historia Lukasa " Agnieszka Lingas - Łoniewska

" Ostatnia część trylogii o braciach Borowskich przedstawia życie Łukasza „Lukasa” Borowskiego. Gangstera, handlarza, mordercy, lecz również ukochanego syna, brata i męża. To wycieczka w przeszłość do czasów, gdy Lukas stawiał swoje pierwsze kroki „na mieście”, aż w końcu stał się jednym z najważniejszych ludzi mafii, świadkiem koronnym i odkupicielem własnych win.

Bo za winy trzeba płacić.
Błędy naprawić.
Złe postępki zamienić na dobre.
Bo ja jestem Lukas. Prosty chłopak z miasta.
O gorącym sercu i zimnym spojrzeniu.
I zawsze spłacam swój dług.
Moje życie dopiero się zaczęło.
A dług pozostał jeszcze niespłacony...

Wstrząsająca i wzruszająca opowieść człowieka, który przeżył wiele, widział prawie wszystko i potrafił równie mocno kochać, co nienawidzić..."

źródło opisu: Wyd. Novea Res, 2012
źródło okładki: http://zaczytani.pl/



 Listopad 2013

Nocka zarwana, książka przeczytana. 

Trylogia którą KAŻDY powinien PRZECZYTAĆ, powinna być OBOWIĄZKOWĄ lekturom. Przestroga dla obecnych i przyszłych rodziców, aby nigdy nie przyszło im do głowy zniszczyć pasji swojego dziecko, bo może się to skończyć tak jak w tej książce.Czy ktoś kto uwielbia słuchać muzykę Hansa Zimmera może być zimnym draniem ?


Niesamowite wyznania gangstera, brata, syna, kochanka - do czego może doprowadzić miłość rodzicielska. Wzruszająca, pełna niesamowitych emocji książka. Świetna, przepełniona bólem, pochłaniająca całkowicie.

Zastanawiam się co ta TRYLOGIA w sobie, że nie sposób przestać o niej myśleć w dzień i w nocy ?
Po przeczytaniu jej, ciężko mi jest się zabrać za inną lekturę.

Luty 2014

" Ułożyłem dłonie, tak jakbym trzymał saksofon, i zagrałem. Zacisnąłem zęby. Moje marzenia. Moje pragnienie. Moje życie. Moja rodzina. To wszystko uleciało. Zniknęło. Zostało mi zabrane. Przez niego. Zawsze chciał mnie ukierunkować, traktować jak swoją własność. Tak jakby zapomniał, że jestem człowiekiem, odrębną istotą, mającą swoje uczucia, pragnienia, plany. " cyt.

Podeszłam do tej Trylogii jednak zbyt osobiście, co spowodowało, że moja dalsza egzystencja jest od niej uzależniona, muszę do niej wracać co jakiś czas. Nie mogę się pogodzić z tym, że jeden gest, jedna pochopna głupia dziecinna decyzja może zmienić życie tak wielu ludziom. Zawsze po przeczytaniu Trylogii muszę się zatrzymać...pomyśleć...przeanalizować...życie otaczające Nas dookoła i nie oceniać ludzi już tak szybko.

 Zawsze jak spojrzę na te książki mam motylki w brzuchu, ściska mnie i zastanawiam się. 

Czemu sami tak sobie komplikujemy życie ????

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz